Kära läsare,
 
Jag är lycklig som få för i torsdags kväll kom äntligen min pojkvän till Yangshuo!! Jag har saknat honom massor så det är så kul att ses igen, dessutom hade han med sig massa choklad och lakrits från Sverige, så jag är superglad. De första dagarna har mest gått åt till att försöka bli av med hans jetlag samt att introducera honom till mina vänner. Han träffade de flesta när han kom förbi skolan efter min lektion i fredags, Astrid hittade honom förvirrad utanför, eftersom min volontärtimme inte var slut. Så hon visade runt på skolan och han mest bara skrattade och var överväldigad av allt. Sen på kvällen gick vi på Rusty Bolt (vad annar liksom) och han fick träffa Neil och Rowan för första gången. Vi går up för trappan till barens övervåning och jag ropar hej. De tittar på mig, säger hej, ser Felix och utropar "Mister Sofie!!" (de började referera till honom som det tidgare i veckan, för att de glömt vad jag sagt att han hette). Så det har inte varit en lugn introduktion till staden och livet här, utan bara pang på.
 
Vi har också tagit några riktigt mysiga promenader. Landskapet här är ju vackert, men jag glömmer bort det lite eftersom jag ser det varje dag. Då är det nyttigt med nya ögon som stannar upp och tittar/fotar eftersom att jag också stannar och tar in hur vackert det verkligen är.
 
 
Nu är det dessutom regnperiod, igår natt var det till och med storm (med strömmavbrott och avstängning av vattnet som följd), så allt är grönt och grönskande.
 
 
Nedan är en bild på Felix som han ser ut under större delen av våra promenader, mobilkameran i högsta hugg! 
 
 
Nu är vi på hotellrummet och tar en liten siesta innan vi ska gå ut och möta Lucy för att äta middag, Hon skulle ta med oss ut på restaurant, och vi ska passa på att ge henne dalahästen som Felix införskaffat. Det blir nog riktigt bra. 

2 kommentarer

Anonym

10 Apr 2016 14:37

Härligt att du har fått Felix till dig.
Njut och ha det så gott
Kram Anki

Mamma

14 Apr 2016 16:24

Jag vill se mer bilder från era utflykter o se er tillsammans!

Kommentera

Publiceras ej