Kära läsare,
 
Idag provade jag på bergsklättring för första gången i mitt liv! Yangshuo är ett klättermekka och många av utlänningarna som bor här/reser hit gör det just på grund av klättringen. Vi började kl 9 imorse med att hyra klättergrejer. Jag, Katie och Neil hade inga egna selar/rep osv så vi åkte tillsammans för att hyra, Chenlu, Ellen och Astrid mötte upp senare eftersom de klättrar ofta och har sina egna grejer. Sen cyklade vi iväg till en plats som kallas för Baby Frog.
 
 
Såhär fin var utsikten från där vi startade. Sen var det bara att spänna på sig selen, talka händerna och köra igång. Nä, inte riktigt, jag tittade på i början för att ser hur det skulle gå till.
 

Här är Astrid och Katie. Katie visade sig vara riktigt vass på klättring, trots att hon bara gjort det en gång tidigare. Vi hyrde också en hjälm som jag använde, men den är inte med på bild eftersom jag inte kunde fota mig själv. Så oroa dig inte mamma.
 
 
Såhär högt upp kom inte jag. Lyckades ta mig mellan en tredjedel och halvvägs på tre olika väggar. De två första gångerna gav jag upp för att det var läskigt. Den tredje gången gav jag upp för att jag inte kunde komma vidare, jag såg inga grepp! Trots Astrids tjatande om att lita på mina tår så gick det liksom inte. Aja får prova igen någon annan helg, Imorgon lär jag ha för mycket träningsvärk för att göra någonting alls.
 
Jag spenderade långt mycket mer tid ätandes snacks och bananer än klättrandes. Och när jag väl klättrade gjorde det ont överallt och alla muskler skakade, men lite spännande också!
 
Igår var det ju våffeldagen, icke att förglömma. Så självklart såg jag till att få tag på våfflor även här:
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej