Kära läsare,
 
Nu är jag så trött så trött. Det har varit en intensiv slöhelg, med sena kvällar, helglektion och varmt väder. Så nu sitter jag på min säng, är varmare än jag varit på länge, trots att jag har kjol och är barbent, och lyssnar på musik. En liten del av mig har velat ta en tupplur sedan kl två idag, men jag kämpade på med mina läxor ändå. Sen satt vi utanför skolan ett tag och bara chillade. Jag är så glad att det är varmt nu! Samtidigt som luftfuktigheten blir mer och mer tryckande i och med att det blir varmare. Känner mig liksom lite klibbig.
 
 
Låg och halvsov på en bänk utanför skolan när jag gav upp på plugget och knäppte en bild.
 
 
Igår hade jag eftermiddagslektion med Icy för att ta ikapp de lektioner jag missar om två veckor när min pojkvän kommer hit. Vi satt ute och hon gick igenom mina anteckningar från höstens kinesiskalektioner i Sverige, repeterade grammatik och pratade om våra respektive pojkvänner. Det var riktigt roligt, och det är kul att ha lektioner på olika sätt, inte bara läsa lärobokstexter.
 
Igår kväll var vi hos Chenlu i hennes lägenhet (som hon delar med en kompis) och lagade middag. Egentligen var det mest hon och Astrid som lagade mat (jag och Nico diskade), men oj vad gott det blev, Potatis, aubergine, tofu, nomnom. Aubergine har blivit min favoriträtt här! Ni som följt bloggen kanske redan har märkt det... Heh. Det var även trevligt med lite hemlagad mat eftersom vi inte har några matlagningsmöjligheter i studentrummen och därför går ut och äter varje dag.
 
Nä, nu är jag för trött för det här, ska slökolla TV-serier och ta en tidigt kväll.
 
Godnatt!
 

Kommentera

Publiceras ej