Kära läsare,
 
Kan med glädje meddela att Sofie är tillbaka på banan igen! Sedan i fredags har det varit full fart som vanligt igen, med undantag för några kortare tupplurer. I fredags kunde jag vara på alla lektioner, och i lördags var det utflykt. Jag kunde inte cykla eftersom jag inte kände mig tillräckligt stark än, men fick sitta på Astrids moppe så kunde följa med i alla fall. Det blev en liten picnic/grillning som det brukar bli, men nu var det också med massa elever från engelskaskolan. Det var trevligt men rökigt, eftersom eldarna vi lagade mat över gjordes i en grotta.
 
 
Det blev aubergine, hotpot, rostbröd och annat spännande. Det tog ett tag att för oss att ta oss dit så vi var hungriga. Det tog lång tid både eftersom många kineser var med, och de stannar ung var 40:e meter och tar bilder (det är inte en fördom, det är faktiskt sant för de flesta kineser jag cyklat med), och för att vi som vanligt cyklade vilse. Några gånger. Dessutom ligger det ibland saker på vägen som gör allt svårare...
 
 
Astrid inspekterar situationen. Vi tog oss förbi så det gick bra.
 
Efter utflykten öppnade sig skyarna. Jag var på rummet och vilade, och ung en halvtimme innan jag bestämt träff med Emma, Neil och Katie för att äta middag öste det ner. Det var nästan så att vi behövde leta fram våra kanoter för att ta oss till West Street.
 
 
Det utvecklade sig till en helkväll med Ktv efter att vi stött på några andra elever från Omeida. Skoj, som vanligt. Ktv är verkligen ett koncept som borde tas till Sverige! :)
 
Idag var jag och Emma på stan och shoppade lite presenter, hon åker ju vidare på torsdag morgon :( Så hon ville köpa saker till sin familj, sen åt vi chokladkaka och cheesecake. Nomnom. Nu är jag just tillbaka på rummet efter att ha ätit middag med Katie, Emma, Lucy och några av Lucys kinesiska kompisar.
 
Så, en bra men något fuktig helg. Luftfuktigheten börjar bli jobbig nu. Mina lakan är liksom fuktiga när jag kryper ner i sängen, och tror inte min handduk har varit torr sedan februari... Och det ska fortsätta att bli värre och värre, i alla fall till och med maj. Ugh.
 
Glad att vara på banan igen i alla fall, det är ungefär det jag försöker säga tror jag.

Kommentera

Publiceras ej